Revetlla de Sant Joan sense xàfecs i amb calor menys intensa a Tarragona

El cap de setmana es presenta força assolellat tret d’alguns ruixats de tarda als Ports i al Pirineu amb xafogor marcada a la costa

 
 

L’estiu ha arribat amb molta calor a tot el país i sembla que aquesta serà la tònica de cara a la revetlla de Sant Joan a les coamrques de Tarragona. No obstant, aquest cap de setmana baixaran les temperatures, però com que venim de tant amunt l’ambient calorós seguirà sent plenament estiuenc. 

El dia de la revetlla, tan sols cauran alguns xàfecs curts de tarda a la zona dels Ports i sud-oest de les Terres de l'Ebre. També cauran alguns ruixats al Pirineu que poden arribar al nord de la Catalunya Central, però tot plegat serà poca cosa i a la nit hauran desaparegut. 

Per tant, podrem gaudir de la revetlla i de l'encesa de fogueres i petars, però molt de compte amb el foc per tal d'evitar incendis, i si consumim alcohol evitem agafar el cotxe.  

Mapa de previsió per aquest dissabte
Mapa de previsió per aquest dissabte | Catalunya Méteo

 

Nit de Sant Joan sense precipitacions

Les fogueres de Sant Joan es podran encendre sense por a la pluja
Les fogueres de Sant Joan es podran encendre sense por a la pluja | Arxiu

 

Tot i que a l’hora de sopar encara pot quedar algun ruixat feble al Pirineu i a prop dels Ports, acabaran desapareixent i en general tindrem una revetlla molt plàcida amb ambient de ple estiu i cel força serè.

Durant el dissabte, les temperatures màximes ja es quedaran més baixes i es situaran entre els 27º i els 32º en general, però encara pujaran força a Ponent i interior de les Terres de l’Ebre on es tornaran a fregar o assolir els 35º, lluny dels 37º o 38º que es preveuen per divendres. A la costa la temperatura no pujarà tant però hi farà xafogor intensa. 

Pel que fa a la nit de la revetlla, l’ambient serà molt suau o inclús càlid a la costa amb valors al voltant dels 20º, mentre que al prelitoral i gran part de l’interior les mínimes es mouran entre els 15º i 20º, més baixes al nord de la Catalunya Central on hi haurà un ambient nocturn fresc, així com al Pirineu.

Diumenge tranquil però amb menys calor

Mapa de previsió per aquest diumenge
Mapa de previsió per aquest diumenge | Catalunya Méteo

 

De cara a diumenge, les temperatures continuaran el seu lent però progressiu descens. La calor serà destacable però ja no serà tan intensa com dies enrere. Tot i així, seguirà la xafogor a la costa. En general, dominarà l’ambient assolellat, tret d’alguns ruixats de tarda al voltant del Pirineu poc importants.

Propera setmana

De cara a la propera setmana, sembla que seguirem encara un parell o tres de dies més de descens de les temperatures amb un ambient molt més suportable. No obstant, la segona meitat de la setmana podríem tenir una nova glopada de calor. Els ruixats de tarda es mantindran al Pirineu sense descartar-ne a altres punts, però poca cosa en conjunt.  

   


Les millors fotos i vídeos de Tarragona! Segueix-nos a #instagram

A post shared by delCamp.cat (@tarragonadigital) on