El passat dimarts, una entrada d’aire calent va fer pujar les temperatures considerablement al Camp de Tarragona, situant-les fins als 32 °C. Però és aquest dijous, amb l’onada de calor encara present, quan s’estan registrant les temperatures més altes, situant-se per sobre dels 35 °C en alguns municipis i superant els 40 °C en municipis com Aldover, al Baix Ebre, que ha registrat el seu màxim històric amb 40,2 °C, o Vinebre amb 40,4 °C. Entre les 14.00 i les 15.15 hores, els termòmetres han assolit els màxims, arribant als màxims anuals, de moment, tot i que al voltant de les 17.00 hores es preveu que tornaran a superar aquestes xifres.
40,2 ºC de màxima provisional a Aldover (Baix Ebre), nou rècord de la seva sèrie de 22 anys (39,9 ºC el 05/09/2016)#Terresdelebre#meteocat
— Meteocat (@meteocat) 3 d’agost de 2017
El Camp de Tarragona és un dels territoris on aquesta onada de calor està afectant més, i sobretot a les comarques interiors com l’Alt Camp i la Conca de Barberà, on el Meteo.cat ha registrat temperatures de més de 35 °C, amb 37,9 °C a Valls i a Vila-rodona, 37 °C a Vallmoll, 36,8 a La Riba i 36,2 a Montblanc. Al Baix Penedès també s’han registrat les temperatures més elevades del que portem d’any, amb els 37,2 °C Banyeres, 36,7 al Montmell, 36,2 a la Bisbal del Penedès i 35,8 al Vendrell.
Pel que fa al Priorat, a Falset, Meteoclimatic ha registrat màximes de 36,4 °C i de 36,2 al Pantà de Siurana. Al Baix Camp, Riudoms ha arribat als 36,6 °C, mentre que Reus ha assolit els 35,8, i altres municipis com Almoster, l’Hospitalet de l’Infant i Cambrils també han superat els 35 °C. Al Tarragonès, les temperatures s’han situat a la mateixa línia que a la comarca veïna, amb màximes de 36,2 °C al Catllar, de 35,8 a Constantí i 34,4 °C a Tarragona.
La previsió per les properes hores és una baixada de les temperatures al litoral per la marinada que entrarà des de mar. Pel que fa a les comarques interiors, on la marinada no entrarà, les temperatures seguiran augmentant i podrien arribar als 40 °C.
Temperatura a les 15:00 h #meteocat pic.twitter.com/QVJfCjfsOM
— Meteocat (@meteocat) 3 d’agost de 2017